Manşet
Yükleniyor...

 

Sosyal medya düzenlemesi uzun zamandır tartışılan bir konu olmuştur. Federal yasalar halkı korumak için yetersizdir, ancak mevcut durum bu hızla büyüyen endüstriyi denetlemek için özel bir ajans çağrısında bulunmaktadır. Devletler, başlamak için en iyi yer olacak uzman bir ajansın tavsiyelerini dikkate almalıdır. Her türlü sosyal medyanın düzenlenmesinden sorumlu olması gereken tek bir düzenleyici kurum yoktur. Bunun yerine, her devlet kendine özgü ihtiyaçlarını karşılamak için bir strateji geliştirmelidir.

Bu makalede, sosyal medyanın sorunlarının temel nedenlerini hedefleyen kapsamlı bir düzenleyici strateji öneriyoruz. Piyasanın dinamiklerini değiştirmeyi, teşvik ve çıkar çatışmalarını sınırlamayı amaçlayan yapısalcı bir yaklaşımı savunuyoruz. Ek olarak, yapısalcı düzenleme para kazanma, algoritmalar, botlar ve profil oluşturma mekaniğine odaklanmalıdır. Hükümetimizin düzenleyici çabalarının bireylerin İlk Değişiklik haklarını baltalamadığından da emin olmalıyız.

Sosyal medya düzenlemesi benzeri görülmemiş olmasa da, en iyi çözüm olmayabilir. Mahkeme, bir devletin platformları düzenleme hakkına sahip olduğuna karar verebilir, çünkü bunlar diğer Amerikalılarla aynı anayasal haklara sahip vatandaşlardır. Örneğin, Danimarkalı düşünce kuruluşu Justitia'nın yakın tarihli bir raporunda, 25 ülkenin çevrimiçi içeriği düzenlemek için Almanya'nın 2017 Ağ Uygulama Yasasını kopyaladığı tespit edildi. Diğer bir olasılık ise, bir mahkemenin sosyal medya şirketlerinin kendi kendini sansürleme hakkına sahip olmadığını ve bunun yerine bir düzenlemeye uyma yükümlülüğü altında olmadığını tespit etmesidir.

0 Yorumlar: